Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do Żłobka Miejskiego w Suwałkach

Zasady naboru

REGULAMIN NABORU DZIECI DO ŻŁOBKA MIEJSKIEGO W SUWAŁKACH
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowi:
1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3 (Dz. U. 2023, poz. 204).
2. Uchwała nr XLII/536/2022 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 23 lutego 2022 r.
w sprawie Statutu Żłobka Miejskiego w Suwakach.
3. Uchwała nr L/649/2022 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 26 października 2022 r.
w sprawie ustalenia wysokości opłat za pobyt dziecka w żłobku prowadzonym przez
Miasto Suwałki oraz określenia maksymalnej opłaty za wyżywienie w żłobku.
4. Uchwała Nr XX/250/2020 Rady Miejskiej W Suwałkach z dnia 18 marca 2020 r.
w sprawie programu działań zmierzających do poprawy warunków życia
mieszkańców miasta Suwałki.
§ 2
1. Regulamin naboru dzieci do Żłobka Miejskiego w Suwałkach, zwany dalej
Regulaminem ustala zasady, kryteria przyjmowania dzieci do Żłobka Miejskiego
w Suwałkach.
2. Przepisy Regulaminu obowiązują wszystkich rodziców/ opiekunów prawnych
zainteresowanych przyjęciem dziecka do Żłobka Miejskiego w Suwałkach.
3. Każdy rodzic/opiekun prawny przed złożeniem wniosku zobowiązany jest zapoznać
się z Regulaminem naboru do Żłobka Miejskiego w Suwałkach.
§ 3
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. Żłobku- należy przez to rozumieć Żłobek Miejski w Suwałkach, w skład którego
wchodzi: Żłobek Miejski ul. Andersa 10, Żłobek Miejski ul. Kamedulska 3,
Żłobek Miejski ul. Kościuszki 6;
2. Dyrektorze- należy przez to rozumieć Dyrektora Żłobka Miejskiego w Suwałkach;
3. Rodzicach- należy przez to rozumieć rodziców/opiekunów prawnych/innych osób,
którym sąd powierzył sprawowanie opieki nad dzieckiem;
4. Systemie elektronicznego naboru- należy przez to rozumieć platformę elektroniczną
wspomagającą zapisy dzieci do Żłobka Miejskiego w Suwałkach, umożliwiającą
składanie wniosków w oparciu o ustalone kryteria;
5. Wniosku- należy przez to rozumieć dokument sporządzony w formie elektronicznej
systemie oraz w formie papierowej składany w Żłobku przez Rodziców.
Rozdział II
Zasady dokonywania naboru dzieci do Żłobka
§ 4
1. W Żłobku obowiązuje elektroniczny System naboru dzieci. Zasady naboru do Żłobka
stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
2. Podstawą przyjęcia dziecka do Żłobka jest Wniosek zgłoszenia dziecka do żłobka
wraz z dołączonymi dokumentami, o których mowa § 5 ust 2, zwany dalej
„Wnioskiem”, złożony w wersji elektronicznej i papierowej przez Rodziców nie
wcześniej niż z chwilą, kiedy dziecku zostanie nadany numer PESEL. Link do naboru
znajduje się na stronie www.zlobekmiejski.suwalki.pl w zakładce Zapisy.
3. Wnioski zgłoszenia dziecka do Żłobka, o których mowa w § 4 ust. 1 przyjmowane są
przez cały rok.
4. Przyjęcia dzieci do Żłobka odbywają się przez cały rok, na bieżąco, w miarę
posiadania wolnych miejsc.
5. Do Żłobka przyjmowane są dzieci zamieszkałe na terenie miasta Suwałk.
6. Żłobek sprawuje opiekę nad dziećmi w wieku od 20 tygodnia życia do ukończenia
roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku gdy
niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – 4 rok
życia.
7. W przypadku, gdy dziecko, które ukończyło 3 rok życia umieszczone jest w Żłobku,
Rodzice tego dziecka, są zobowiązani do złożenia oświadczenia
o przeszkodach w objęciu dziecka wychowaniem przedszkolnym. Wzór oświadczenia
stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
8. Dzieci w Żłobku zapisywane są do grup według ich zbliżonego wieku, w oparciu
o ich rozwój psychofizyczny.
9. Liczba dzieci w grupie dostosowana jest do obowiązujących przepisów prawnych.
Rozdział III
Kryteria przyjęcia dziecka do Żłobka
§ 5
1. Ustala się następujące kryteria przyjęcia dziecka do Żłobka oraz określa się liczbę
punktów za spełnienie każdego z nich:
1) Rodzice posiadają Suwalską Kartę Mieszkańca:
a) jeden z Rodziców - 50 punktów,
b) oboje Rodziców - 100 punktów;
c) Rodzic samotnie wychowujący dziecko-100 punktów;
2) Oboje Rodziców lub samotnie wychowujący dziecko Rodzic są zatrudnieni/jest
zatrudniony lub wykonują/wykonuje inną pracę zarobkową lub uczą się/ uczy się
w trybie dziennym - 50 punktów;
3) Jeden z Rodziców jest zatrudniony lub wykonuje inną pracę zarobkową lub uczy
się w trybie dziennym - 25 punktów;
4) Dziecko, którego dotyczy Wniosek posiada orzeczenie o niepełnosprawności
wydane przez powiatowy zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności -
10 punktów;
5) Dziecko, którego dotyczy Wniosek pochodzi z rodziny wielodzietnej -10 punktów.
2. W celu potwierdzenia spełnienia kryteriów, o których mowa w ust. 1 do Wniosku
dołącza się następujące dokumenty:
1) oświadczenie o posiadaniu Suwalskiej Karty Mieszkańca
o numerze ………………..;
2) oświadczenie o posiadaniu odpisu prawomocnego orzeczenia sądu
orzekającego rozwód lub separację albo odpisu zupełnego lub skróconego aktu zgonu
małżonka lub Rodzica dziecka lub oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka
oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego Rodzicem;
3) dokumenty potwierdzające/dokument potwierdzający zatrudnienie lub inną
pracę zarobkową lub naukę w trybie dziennym;
4) oświadczenie lub zaświadczenie o posiadaniu przez dziecko orzeczenia
o niepełnosprawności wydanego przez powiatowy zespół do spraw orzekania
o niepełnosprawności;
5) oświadczenie Rodzica o wielodzietności.
3. W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnienie określonego
kryterium lub odmowa udzielenia odpowiedzi, przyjmuje się, że dane kryterium nie
zostało spełnione.
4. Dyrektor Żłobka ma prawo żądać od Rodziców/Rodzica przedłożenia do wglądu,
w wyznaczonym terminie, oryginałów dokumentów potwierdzających spełnienie
kryteriów określonych w ust.1.
5. Punkty za spełnianie kryteriów, o których mowa w ust.1 pkt 1-5 będą naliczane na
podstawie załączników dołączonych do Wniosku.
Rozdział IV
Obowiązki Rodziców w procesie naboru
§ 6
1. Rodzice dziecka zobowiązani są wypełnić i wysłać Wniosek zgłoszenia dziecka,
o którym mowa w § 4 ust. 1 w wersji elektronicznej, następnie go wydrukować,
podpisać i złożyć w Żłobku pierwszego wyboru w terminie 5 dni roboczych od dnia
złożenia wniosku w wersji elektronicznej.
2. Wraz z Wnioskiem Rodzice przedkładają w formie papierowej dokumenty
potwierdzające spełnianie poszczególnych kryteriów naboru.
3. Wnioski zgłoszenia dziecka w formie papierowej przyjmowane są w Żłobku Miejskim
przy ul. Andersa 10; przy ul. Kamedulskiej 3 oraz przy ul. Kościuszki 6 w godz.
7:30-15:30.
Rozdział V
Obowiązki Żłobka w procesie naboru
§ 7
1. W przypadku nieobecności dziecka w Żłobku, Dyrektor Żłobka może przyjąć na
miejsce tego dziecka na czas jego nieobecności inne dziecko, pod warunkiem, gdy:
1) nieobecność dziecka trwa dłużej niż dwa miesiące;
2) dziecko znajduje się na liście kandydatów oczekujących na przyjęcie do żłobka;
3) pomiędzy Rodzicem a Dyrektorem Żłobka została zawarta umowa o świadczenie
usług przez Żłobek, zawarta na czas nieobecności innego dziecka w Żłobku.
2. W czerwcu każdego roku publikowana jest lista dzieci przyjętych do Żłobka
od 1 września danego roku szkolnego, z uwzględnieniem sumy punktów za spełnienie
kryteriów, o których mowa w § 5 ust 1. W przypadku, gdy taką sama sumę punktów
ustalono dla więcej niż jednego Wniosku, o przyjęciu decyduje data akceptacji
Wniosku.
3. W przypadku, gdy Rodzice poinformowani o gotowości Żłobka do przyjęcia dziecka
odmawiają posłania dziecka lub chcą przesunąć przyjęcie na termin późniejszy,
zawiadamiani są kolejni Rodzice z listy kandydatów oczekujących.
4. O przyjęciu do Żłobka dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności
decyduje Dyrektor, w zależności od warunków i możliwości, jakimi dysponuje
Żłobek.
5. O kolejności przyjęć do Żłobka na miejsce zwalniane w ciągu roku – w przypadku,
gdy taką samą sumę punktów ustalono dla więcej niż jednego Wniosku - decyduje
wiek dziecka, którego dotyczy Wniosek, odpowiadający wiekowi dzieci w grupie
rozwojowej w Żłobku, w której zwolniło się miejsce, a w przypadku dzieci w tym
samym wieku - data akceptacji Wniosku.
Rozdział VI
Wymogi formalne
§ 7
1. Rodzic dziecka zakwalifikowanego jako WSTĘPNIE PRZYJĘTE do Żłobka
zobowiązany jest do zawarcia z Dyrektorem umowy o świadczenie usług przez Żłobek
w terminie 10 dni roboczych liczonych od daty publikacji listy dzieci przyjętych do
Żłobka. Wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu. Zmiana umowy pod
rygorem nieważności wymaga formy pisemnej w postaci aneksu.
2. Na wniosek Rodziców/opiekunów prawnych ustala się częściowe zwolnienie z opłat
do wysokości:
1) 50% - za każde dziecko, w przypadku, gdy dochód Rodziców dziecka nie
przekracza kwoty uprawniającej do korzystania ze świadczeń pieniężnych
określonych w przepisach o pomocy społecznej (kryterium dochodowe);
2) 20% - w przypadku osób będących w posiadaniu Suwalskiej Karty Mieszańca
– zwykłej;
3) 50% - w przypadku osób będących w posiadaniu Suwalskiej Karty Mieszańca
– rodziny wielodzietnej;
4) 50% w przypadku osób będących w posiadaniu Suwalskiej Karty Mieszańca –
osób niepełnosprawnych;
3. Wzór Wniosku o którym mowa w ust. 2 pkt. 2,3,4 o częściowe zwolnienie
z opłaty stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.
4. Rodzice dzieci przyjętych do Żłobka mogą upoważnić osoby pełnoletnie do odbioru
dziecka ze Żłobka. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 8
1. Dzieci uczęszczające do Żłobka są objęte opieką w kolejnym roku szkolnym bez
konieczności ponownego składania Wniosku zgłoszenia dziecka aż do ukończenia
roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku gdy
niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – 4 rok
życia.
2. W przypadku, gdy Rodzice zdecydują o wypisaniu dziecka ze Żłobka, są zobowiązani
do wypowiedzenia zawartej umowy na zasadach w niej określonych. Rezygnację
ze świadczenia usług realizowanych przez Żłobek stanowi załącznik nr 6
do Regulaminu.

ZASADY NABORU ELEKTRONICZNEGO DO ŻŁOBKA MIEJSKIEGO W SUWAŁKACH
1. Rodzic przed wypełnieniem Wniosku zobowiązany jest zapoznać się z przepisami
niniejszego Regulaminu (przyjmuje do wiadomości odpowiedzialność za podanie
nieprawdziwych lub niepełnych danych, akceptuje zasady przetwarzania danych
osobowych).
2. W przypadku braku odpowiednich urządzeń, pozwalających na uzyskanie dostępu do
sieci Internet dopuszcza się możliwość złożenia Wniosku w sekretariacie Żłobka.
W takim przypadku Rodzic podaje wymagane dane, które są wprowadzane do systemu
elektronicznego naboru przez upoważnionego pracownika Żłobka. Na potwierdzenie
złożenia Wniosku drukowany jest egzemplarz formularza, na którym Rodzic składa
podpis.
3. Po poprawnym złożeniu Wniosku w systemie elektronicznego naboru oraz po
dostarczeniu w ciągu 5 dni roboczych do dnia złożenia Wniosku wersji papierowej wraz
z załącznikami, Wniosek otrzymuje status „ZAAKCEPTOWANY”. Po zalogowaniu na
konto kandydata, pojawią się trzy informacje: pozycja na liście oczekujących, liczba
punktów oraz termin ważności Wniosku.
4. Rodzic po wprowadzaniu unikalnego hasła zabezpieczającego może na bieżąco śledzić
pozycję dziecka na liście oczekujących. W przypadku utraty hasła, system
elektronicznego naboru umożliwia odzyskanie hasła zgodnie z procedurą wskazaną
w „Podręczniku dla kandydata”.
5. Wniosek jest ważny 120 dni od daty złożenia go w Żłobku.
UWAGA! Rodzic przyjmuje do wiadomości konieczność potwierdzania (aktualizacji)
Wniosku w sposób i w trybie określonym przez administratora systemu elektronicznego
naboru.
6. System elektronicznego naboru wysyła na 30 dni przed datą utraty ważności Wniosku
wiadomość na adres poczty elektronicznej, podany we Wniosku. Rodzic zobowiązany
jest potwierdzić Wniosek logując się na konto założone przy rejestracji. Poprawna
aktualizacja Wniosku zakończona jest komunikatem „Ważność Wniosku została
przedłużona do.................”
7. W przypadku braku potwierdzenia (aktualizacji) kolejny e-mail przypominający zostanie
wysłany 14 dni przed końcem ważności Wniosku, a następnie 3 dni przed utratą
ważności Wniosku.
UWAGA! Rodzic ma obowiązek aktualizacji zapisu przed utratą jego ważności, a wiadomość
e-mail ma tylko charakter przypominający.
8. W przypadku braku potwierdzenia Wniosek zostanie automatycznie przeniesiony
do Wniosków „NIEWAŻNYCH”, otrzymuje status „NIEZAAKCEPTOWANY”
i traci miejsce w kolejce.
9. Wnioski „NIEZAAKCEPTOWANE” nie będą brane pod uwagę w procesie rekrutacji.
Po upływie 120 dni zostaną usunięte z systemu elektronicznego naboru. Ponowna
rejestracja wymaga powtórzenia procesu zapisu.
UWAGA! Jeśli chcą Państwo, aby Wniosek ponownie znalazł się na liście oczekujących na
przyjęcie dziecka do Żłobka, należy zalogować się na swoje konto i ponownie złożyć
Wniosek w systemie elektronicznym.
10. W przypadku zwolnienia się miejsca w Żłobku dyrektor dokonuje wyboru dziecka do
przyjęcia według kolejności wynikającej z listy wyświetlanej przez system
elektronicznego naboru, z uwzględnieniem wieku dziecka oraz kwalifikacji do określonej
grupy wiekowej i zmienia status wniosku na: „WSTĘPNIE PRZYJĘTY” (informacja ta
zostaje wysłana na adres e-mail rodzica podany przy wypełnianiu Wniosku),
UWAGA! W momencie „WSTĘPNEGO PRZYJĘCIA” nie ma możliwości edytowania
Wniosku.
11. Jeżeli Rodzic dostanie na e-maila informację, że dziecko zostało „WSTĘPNIE
PRZYJĘTE”, należ zgłosić się osobiście w terminie 10 dni roboczych do sekretariatu
Żłobka, w którym został złożony Wniosek w formie papierowej w celu zawarcia umowy
na świadczenie usług przez Żłobek.
12. Jeżeli do 10 dni roboczych od zgłoszenia poprzez system elektronicznego naboru
i otrzymania statusu „WSTĘPNIE PRZYJĘTY” Rodzic nie zgłosi się w wyznaczonym
terminie lub zrezygnuje z proponowanego miejsca, dyrektor w systemie elektronicznego
naboru „ANULUJE WSTĘPNE PRZYJĘCIE” i dokonuje przyjęcia kolejnego dziecka.
UWAGA! Jeżeli chcą Państwo, aby Wniosek po anulowaniu wstępnego przyjęcia dziecka,
ponownie znalazł się na liście oczekujących na przyjęcie dziecka do Żłobka, należy
zalogować się na swoje konto i na nowo złożyć wniosek w systemie elektronicznym.
13. Jeżeli Rodzic bez podania przyczyny nie zgłosi się do Żłobka na podpisanie umowy
w ustalonym wcześniej terminie lub zrezygnuje z proponowanego miejsca oraz
w przypadku braku możliwości kontaktu z Rodzicem przez kolejne 3 dni robocze
dyrektor w systemie elektronicznego naboru „ANULUJE WSTĘPNE PRZYJĘCIE”
oraz dokonuje przyjęcia kolejnego dziecka.
14. Po zawarciu umowy o świadczenie usług przez Żłobek, dyrektor lub osoba upoważniona
dokonuje zmiany w systemie elektronicznego naboru statusu Wniosku z „WSTĘPNIE
PRZYJĘTY” na „PRZYJĘTY”.
15. W przypadku zmiany danych podanych we Wniosku, Rodzic zobowiązany jest
do niezwłocznej aktualizacji Wniosku w systemie elektronicznego naboru.
16. Ze względu na okresową aktualizację Wniosków, przeprowadzaną w oparciu o ustalone
kryteria, możliwa jest zmiana miejsca Wniosku na liście oczekujących (przesunięcie na
wyższą bądź niższą pozycję w zależności od sumy punktów wynikających z kryteriów
spełnionych przez wnioskodawcę).
17. Sprawy sporne dotyczące funkcjonowania systemu elektronicznego będą rozstrzygane
przez dyrektora w terminie 14 dni od dnia wpływu przekazanego za pośrednictwem
poczty elektronicznej lub w formie pisemnej na adres Żłobka.
18. Żłobek zastrzega sobie prawo przyjęć dzieci zgodnie z pozycją wynikającą z listy
oczekujących w miarę posiadanych miejsc – do odpowiednich, zbliżonych wiekowo,
zgodnych z etapem rozwoju psychofizycznego – grup żłobkowych.
19. O przyjęciu kandydata decyduje ostateczna suma punktów uzyskanych w wyniku
postępowania rekrutacyjnego. W przypadku uzyskania przez kandydatów takiej samej
sumy punktów, o przyjęciu decydować będzie data akceptacji Wniosku.
20. Liczba przyjętych dzieci nie może być większa niż liczba wolnych miejsc w Żłobku.